Iedereen kan e-mailmarketing toepassen. De essentie is dat de kracht zit in de follow-up. In tip 5 geloof ik, heb ik genoemd dat je moet werken aan het gratis weggeven van waardevolle informatie zodat mensen zich inschrijven op jouw e-maillijst. Vanaf dat moment heb jij een e-mailadres waar jij e-mail naar kan sturen. Je kunt een relatie gaan opbouwen. Hoe doe je dat? Je schrijft follow-up e-mails.

Dus de 1e gaat over dat je blij bent dat de inschrijver aan de slag gaat met jouw gratis informatie. En je biedt natuurlijk je hulp aan. In een 2e email informeer je of de inschrijver aan de slag is gegaan met het materiaal en wat de bevindingen, inzichten, resultaten (helemaal afhankelijk wat je weggeeft natuurlijk) zijn. En wederom biedt je hulp aan. In de 3e e-mail vertel je een stuk over jezelf en wat jij met de informatie hebt gedaan en wat het jou heeft opgeleverd. In de 4e geef je nog maar gratis tips en andere informatie weg. Etc. etc.

Dit ga je natuurlijk niet allemaal handmatig doen, dit voer je uit met een autoresponder. Ikzelf werk met Aweber omdat die een hoge aflevergarantie heeft. Dus er zijn bij mij weinig e-mails die in de spam box belanden.

Via de autoresponder programmeer jij al de e-mails die ik zonet heb opgenoemd. Je gaat het dus automatiseren. Iemand schrijft zich in op jouw lijst en blijft vervolgens e-mails van jouw ontvangen, terwijl jij ondertussen met hele andere zaken bezig bent.

Voor mij is dit stap 2 nadat je een website hebt gemaakt. Voordat je überhaupt wat op zet, zorg je voor een koppeling met een autoresponder. Je wilt geen e-mailadres missen.

Word producteigenaar

Via affiliate marketing kun je een aardig bedrag per maand scoren. Echter, als producteigenaar verdien je het meest. Ik heb het hier alleen over de digitale producten, niet de fysieke. Juist op de digitale producten zitten enorme marges en kun je grote winsten behalen. Het mag duidelijk zijn dat jij als producteigenaar meer kan verdienen, dan als affiliate. I.p.v. een bepaald percentage van de verkoop ontvang jij alles.

Ook al zet je andere affiliates voor jou aan het werk, dan nog ben jij de grootverdiener.
Als jij als producteigenaar 100 affiliates voor je laten werken, draai jij 100 x meer omzet dan één affiliate. En daarom zal je als producteigenaar altijd meer verdienen.
Door één keer tijd te steken in het maken van het product kun je vervolgens blijven verdienen op die eenmalige inzet. Het enige wat je nog hoeft te doen is zorgen voor promotie. Of als je affiliates hebt, dan verzorgen zij de promotie voor jou.

Sommige producten gaan niet voor langere tijd mee. Dat kan komen doordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn en jouw materiaal achterhaald is. Zorg er dan voor dat je altijd alert blijft en wijzigingen kan doorvoeren of kan aanvullen. In sommige situaties is het raadzaam om het product helemaal opnieuw te maken.

Werk met een landingspagina

Een landingspagina is een pagina op je website waar iemand die jouw website bezoekt op land. Heb jij dus een product wat je wilt verkopen, hetzij een e-book of een online cursus, zorg dan voor een landingspagina waarop mensen terecht komen.

Op deze pagina staat alle informatie over jouw product en waarom iemand het zou moeten aanschaffen, dus een verkooppagina, en zorg voor een call to action op die pagina. Dus zet mensen aan tot de actie om het te kopen, te downloaden etc. wat je maar wilt.

Tegenwoordig zie je ook veel video’s op landingspagina’s in plaats van lange salespages. Dit werkt ook heel goed.

De kracht van video

In de vorige tip heb ik je iets verteld over het inzetten van video. Dit wordt steeds belangrijker. Vooral op je website is het zeker aan te raden om te werken met video’s. Het voordeel is dat je mensen je kunnen zien, ze krijgen dus nog beter een gevoel bij wie jij bent, hoe jij spreekt en dit werkt ten gunste van de relatie (tenminste als het een goede video van je is, let op dit kan dus ook tegen werken!).

Ook YouTube wordt steeds groter. Ben je serieus bezig een online onderneming op te zetten dan kan ik je zeker aanraden om ook een YouTube kanaal aan te maken voor je onderneming. En daarop plaats je video’s van tips en dingen die jij meemaakt. Video’s van casestudies, dus dingen jij mee maakt in je online onderneming en tot een resultaat leiden, zijn ook zeer populair.

Het grote voordeel is dat je een koppeling maakt tussen de gigant YouTube en jouw eigen website. Dit heeft een grote waarde voor Google, zeker als je video’s vaak worden bekeken en gedeeld. Dit bereik je niet vanaf dag 1, maar ga er gewoon mee beginnen. Alles wat je nu maakt legt gewicht in de schaal voor het moment waarop je door steeds meer mensen wordt opgemerkt. Het materiaal heb je al gemaakt en staat al tot hun beschikking!

Heldere call-to-action in afbeeldingen

Op je website kun je banners en advertenties plaatsen van een product dat jij verkoopt, hetzij een product van jezelf of van een ander als affiliate. Over het algemeen wordt er vaker op een tekst link geklikt dan op een afbeelding. Om de simpele reden dat veel nog veel internet gebruikers niet weten dat ze op een afbeelding kunnen klikken omdat hier een verborgen link achter zit.

Het is daarom ook zo belangrijk dat je in de banner letterlijk de call-to-action zet als: Klik hier om……!
Wees wel zuinig met het plaatsen van advertenties op je websites om een rommelige en drukke indruk te voorkomen.

maak je e eigen affiliate programma

Ben jij de eigenaar van een online product dan kun jij je kansen tot succes (en natuurlijk ook omzet) enorm vergroten door gebruik te maken van affiliates. Het is bijzonder om te merken dan veel producteigenaren deze kans links laten liggen. Wellicht denken ze dat het heel ingewikkeld is om uit te voeren. Gelukkig is het heel simpel! Zeker als je platforms gebruikt zoals PayPro of Sharepay.

Het grote voordeel om affiliates voor jou aan het werk te hebben is dat jij niet de enige meer bent die alle promotie hoeft te doen. Je haalt een leger van affiliates erbij om dit voor jou te doen! Uiteraard krijgen zij uitbetaald voor hun succes.

Het beste is om minimaal 50% te hanteren en soms is het aan te raden om daar iets boven te zitten.
Dus een product met een verkoopprijs van € 50,00 levert jou en je affiliate € 25,00 op. Houd er rekening mee dat jij nog wat kosten moet betalen aan het platform (PayPro of Sharepay).

Vergeet niet om een affiliate pakket te maken. In dit pakket heb je alles klaar staan voor de affiliate zoals e-mails, tweets, FB posts, banners, afbeeldingen, e-cover van je product en eventueel artikelen die de affiliates kunnen gebruiken.

 

Maak het mobiel vriendelijk

Het aantal gebruikers dat via zijn mobiel of tablet aan het internetten is wordt steeds groter. Er is zelfs aangekondigd dat Google SEO prioriteit geeft aan mobiel vriendelijke websites. Het is dus niet echt optioneel meer, maar een must geworden. Zorg er dus voor dat je website mobiel vriendelijk is.

Ik plaats hier een link voor je waarmee je de mobiel vriendelijkheid van je website kunt testen.

 

Verkeer is waar het om draait

Heb je geen verkeer , dan heb je niets. Hoe vaak hoor ik wel niet zeggen, mijn website is nog niet perfect, daarom komen de mensen niet. Nee… mensen komen niet. Daar zit al de eerste fout. Daarna kun je zaken aanpassen om je website om ervoor te zorgen dat mensen langer blijven hangen en bij voorkeur je producten gaan kopen. Maar als er niemand in je winkel komt, verkoop je ook niets. Dus verkeer is waar het om draait.

In de voorgaande tips heb ik al verschillende manieren gegeven waarmee je verkeer naar je website kan genereren. Daarbij zijn bloggen, social media en Facebook advertenties wel een paar hele belangrijke.

Dus blijf niet hangen aan het sleutelen van je website, maar zorg ervoor dat je de middelen inzet om verkeer naar je website te leiden. Zelfs de meest lelijke website realiseren nog verkopen, puur omdat ze weten hoe ze verkeer naar de website moeten sturen!

 

Houd het simpel

En dan bedoel ik je website. Maak de design van je website vooral niet te druk. Je bezoekers weten dan niet meer waar ze moeten kijken en zoeken als een speld in de hooiberg. Houd je design dus rustig en simpel, met een heldere structuur. Gebruik ook niet teveel drukke plaatjes.

Van de week zag ik nog een website die zijn huisstijl had doorgevoerd in alles op zijn website. Helaas is de kleur van de huisstijl roze. Je kunt je wellicht voorstellen dat ik met pijn in mijn ogen naar het scherm zat te kijken. Het menu, alle linken, alle foto’s van de blogartikelen, alle icoontjes etc alles was roze. Het idee is leuk, uitvoering een stuk minder.

Houd het dus simpel. Simpel menu, simpele manier op je blogartikelen te vinden en vooral een hele simpele manier om je producten te zien. Kleine banners zijn daarvoor ideaal, kun je ook perfect plaatsen in de sidebar, zodat ze op elke pagina toch in zicht blijven.

 

Laat je koper niet lopen

Je doel is om te verkopen, of je nu een affiliate website hebt en producten van anderen verkoopt, of dat je een eigen service of product hebt, je wilt verkopen. Draai daar niet om heen en verstop het dus ook niet! Ikzelf ben iemand die geregeld via internet koopt en wat gebeurt er nu na de koop? Helemaal niets meer. Dat is niet echt handig!

Zodra jij een koper hebt die iets heeft gekocht bij jou is het belangrijk dat jij een follow up doet naar je klant. Stuur een simpele e-mail waarin je degene bedankt voor de aankoop. Stuur eens een e-mail om te informeren of de klant nog vragen heeft. Bedenk maar wat voor jouw product van toepassing is. Je gaat ook hiermee weer werken aan een relatie met je koper. Wat kan leiden tot een upsell naar een ander product wat je hebt. Als je koper erg tevreden is, kun je vragen of zij ambassadeur voor je willen worden met een korting op een volgend product of ze krijgen het geld voor het eerste product van je terug.

Heb je een eigen product verkocht, bied dan de mogelijkheid aan de koper om affiliate voor jou te worden. Zet dus een affiliate programma op.

Wat ik dus wil zeggen is dat zodra iemand bij jou heeft gekocht, zorg ervoor dat de koper in je beeld blijft. Laat je koper niet lopen. Er zit veel meer in dan alleen het geld voor je eerste verkoop.

 

Gebruik je tools

Ik heb je nu 22 tips gegeven die je kunt gebruiken in je online onderneming. Het is je vast opgevallen dat een belangrijk item daarin is dat je werkt met Google. Je wilt tenslotte hoog scoren zodat de kans aanzienlijk wordt verhoogd dat mensen jouw website ook echt kunnen vinden. Velen vergeten echter heel simpel op de website aan te melden bij Google….! Is dat nodig? Ja! Er zijn verschillende tools die je kan inzetten om je website te laten communiceren met Google.

Een hele belangrijke daarin is de Google Webmaster Tools. Vaak wordt deze verward met Google Analytics. Ze zijn echter zeker niet hetzelfde. Met Google Webmaster Tools kun jij de website zichtbaar maken bij Google. Vervolgens krijg je met deze tool inzicht in hoe Google jouw website beoordeeld. Zet dit in en bekijken hoe jij je website kan verbeteren om meer pluspunten te scoren bij Google.

In mijn artikel Google Webmaster Tools een geweldige tool vind je meer tips hierover.

 

Gebruik deze 3 woorden niet

Werk je met een verkooppagina of een verkoopvideo? Pas dan op welk woorden je gebruikt om een online verkoop te realiseren. Er zit een hele psychologie achter woorden en wat dit doet met mensen. Sommige woorden zetten aan tot actie en andere juist totaal niet en roepen zelfs een blokkade op.
Koop – Leer – Dingen

Ik geef je nu 3 woorden die je in ieder geval beter niet kan gebruiken op je verkooppagina.
1. Koop – Houd er rekening mee dat dit gericht aan mensen vraagt om hun portemonnee te trekken. Veelal werkt dit als een onbewuste rem. Beter is om in een knop te werken met: Ja, ik wil. OF Geef mij direct toegang. Het principe is hetzelfde, het effect is echter een groot verschil.

2. Leer – De meeste mensen willen niet leren. Het doet ze terugdenken aan de schoolbanken en bij een groot percentage roept dat een aversie op. Gebruik liever het woord Ontdek.

3. Dingen – In de vorm van ik zal je dingen laten zien waar je van achterover slaat. Het zegt niets en het is verschrikkelijk saai! In plaats daarvan kun je beter statement woorden gebruiken als “tips”, “technieken” Een voorbeeld: Krijg direct toegang tot 5 fantastische technieken!

 

Krijg het vertrouwen

Eén van de grootste redenen waarom mensen niet kopen is gebrek aan vertrouwen. Je product of dienst kan verbazingwekkend zijn, maar als de eventuele koper je niet vertrouwt, zal die niet kopen. Een testimonial  van iemand die tevreden is over jou, je product of dienst levert een grote mate van vertrouwen op voor eventuele kopers. Hoe meer vertrouwen een prospect heeft in jou, hoe gemakkelijker het is om te verkopen.

Dat is ook een belangrijk gevolg van contact blijven houden met je kopers. Je kunt ze namelijk benaderen met de vraag of zij een testimonial voor je willen maken. Hetzij een schriftelijke testimonial of anders een video testimonial. Een koper die tevreden is over jou of je product/dienst vind het vaak geen enkel probleem om je hiermee te helpen. Kijk anders op mijn testimonial pagina voor praktijk voorbeelden.

Je kunt iemand extra blij maken door aan te geven dat jij bij de testimonial de gegevens zal vermelden, zoals een websiteadres. Voor de persoon is het gratis reclame en voor jou een kleine moeite.

Prospects die geïnteresseerd zijn in jouw product krijgen hiermee het vertrouwen in jou en het percentage dat uiteindelijk zal kopen zal hiermee aanzienlijk stijgen.


seo website laten maken
Bij Webdesign Oost-Vlaanderen kan je reeds vanaf 850 euro -, een betaalbare webdesignlaten ontwikkelen. In die prijs zit het professioneel design en opzetten van het beheersysteem (eenmalig te betalen) inbegrepen. De domeinnaam, hosting, e-mailadressen kunnen we ook voor onze rekening nemen. Een basis website is speciaal voor starters, eenmanszaken en kmo’s . Ons basic pakket is een site die je zelf kunt beheren en aanpassen, nadien eventueel uitbreiden of laten optimaliseren voor Google. Wil je iets meer dan een basis website? Contacteer ons dan om een uitgebreide website te laten ontwerpen. Wil je de online marketing Vlaanderenvan jullie onderneming? hiervoor kan je ook bij ons terecht. uiteraard ook voor  expert  linkbuilding

Mr SEO bureau is een gedegen seo diensten die jou volledig kan ondersteunen en ontzorgen op het gebied van je online strategie. Waarom dan een Mr SEO? Wij zijn ervaren specialisten zie zowel in de corporate omgeving hebben gewerkt en eigen bedrijven hebben opgebouwd vanaf 0. We snappen dat elke euro telt en daarom helpen jou vanuit een ondernemers expertise. We hebben zelf bedrijven gebouwd waardoor we sneller jou begrijpen.